Witam Firma ogłosiła upadłość i otworzyła od razu drugą...

Witam Firma ogłosiła upadłość i otworzyła od razu drugą spółkę. Pracownikom kazano podpisać wypowiedzenia (nie zrobiłam tego, gdyż straciłabym prawo do odprawy w związku z likwidacją). Wszyscy zostali zatrudnieni na nowo w nowej spółce.Teraz dostajemy świadectwa pracy i polu urlop jest tylko informacja o wykorzystanym urlopie. Nie ma ani słowa o niewykorzystanych 30 dniach z tego i z ubiegłego roku, ani nic o ekwiwalencie. Co robić odnośnie ekwiwalentu? Należy się ta odprawa?

.

Odpowiedz na tego posta

.

Odpowiedz na tego posta

Stosunek pracy niby został zakończony więc się należy.

Odpowiedz na tego posta

Chodzi mi o pkt 3- mąż niczego nie podpisywał choć kazali. I urlopu część wykorzystał, a części nie. Ani słowa o ekwiwalencie.

Odpowiedz na tego posta

jezeli spolka jest z o.o. to moim zdaniem nie dostaniesz zadnych pieniedzy, bo to celowy zabieg - ograniczenie odpowiedzialnosci, czyli do konkretnej kwoty oni odpowiadaja prawnie. Upewn ij sie czy to jest przeniesienie pracownikow przez innego pracodawce, wtedy tez kwestie uropow moze sa przeniesione, zalezy na jakich warunkach firmy sie dogadaly

Ogłosili upadłość. I otworzyli kolejną firmę. Chodzi bam meritum ekwiwalent i odprawę

rozumiem, ale to inny podmiot otworzyl firme, a tamta spolka upadla, podejrzewam, ze byla z o.o., tak?

Obydwie spółki zoo

Odpowiedz na tego posta

Joanna Czarnecka skoro wszyscy są zatrudnieni w nowej Spółce, jesteś pewna, że w tej nowej umowie nie ma żadnych zapisów dotyczących zakończenia tego zatrudnienia i przeniesienia urlopu do kolejnego pracodawcy? Czy nie było to na pewno przejęcie na podstawie art. 23 albo porozumienie trójstronne? Pytam, bo podałaś bardzo mało informacji, zresztą bez dokumentów ciężko coś więcej napisać. Jeśli to faktycznie była upadłość, a nikt nie podpisał porozumienia stron to świadectwo jest ewidentnie źle wystawione. Wnioskuję również, że prawo do urlopu też było nabyte, więc ten punkt też wygląda na nieprawidłowy (o ekwiwalencie akurat informacji nie musi być, punkt ten powinien zawierać informację o tym, ile należało się pracownikowi urlopu w roku kalendarzowym w którym ustał stosunek pracy, tzn. jeśli był wymiar 26 dni na rok, umowa rozwiązała się z 30 czerwca, to powinno być wpisane 13 dni)

Dziękuję za odpowiedź. Spółka ogłosiła upadłość, nie było przejęcia. Nowa umowa nie ma takiego artykułu, nic innego też nie. Szef zmuszał do podpisania wypowiedzeń, by nie płacić odpraw. Część podpisała je pod groźbą utraty pracy. Teraz jest wpis, że niby zostało podpisabe porozumienie...przez kogo???

Ewidentnie coś jest nie tak, skoro porozumienie nie zostało podpisane, dokumenty są zwyczajnie niezgodne ze stanem rzeczywistym... Ja jednak zasięgnęłabym porady radcy albo prawnika, który będzie mógł przejrzeć całą dokumentację.

Dziękuję

Odpowiedz na tego posta

W świadectwie pracy nie wpisuje się nic o wypłaconym ekwiwalencie. Mąż powinien mieć wpisane ile urlopu wykorzystał (nieważne czy w naturze czy ekwiwalent) do dnia rozwiązania umowy w roku 2017 - czyli 14 lub 16 dni w zależności od stażu pracy jeśli umowa została rozwiązana w lipcu. Proszę wystosować pismo o korektę świadectwa pracy (punkt 3 i 5) w ciągu 7 dni od daty otrzymania - wysłać za potwierdzeniem odbioru. Jeśli nie zrobią korekty i nie rozlicza się (powinni wypłacić ekwiwalent w ostatnim dniu pracy) to pozostaje zgłoszenie do sądu pracy.

Acha, czyli tylko sąd zostaje. A ile czasu jest na wystąpienie do sądu o ekwiwalent?

Ale po co do Sądu, skoro firma upadła? Zapewne są niewypłacalni, a na to Sąd nie pomoże. W przypadku upadłości jest możliwość odzyskania pieniędzy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, ale osobiście nie miałam z tym styczności, więc wiem o tym tylko ze strony teoretycznej.

katarzyna7 bo za sprawę w sądzie pracy nic się nie płaci i to pierwszy krok jaki należy podjąć.

Zależy ile wynosi wartość sporu. Poza tym nie można pozwać firmy, która upadła. Ewentualnie syndyka masy upadłości, który jako jedyny może dokonywać czynności prawnych dotyczących byłego przedsiębiorcy (tak jak napisałam- wiedza teoretyczna, jeśli ktoś miał styczność może się wypowie?).

Masakra😦 Firma nie płaciła składek zus, zaliczek do US...nic. Zus wyrejestrował ją, nie wiadomo od czego zacząć

joanna9 skoro aż tak, to najlepiej zacząć od wizyty u prawnika...

Odpowiedz na tego posta

Odpowiedz na ten wątek

Ta strona używa plików cookie i innych technologii śledzenia do rozróżniania poszczególnych komputerów, ustawiania spersonalizowanych usług, celów statystycznych i analitycznych oraz dostosowywania treści i reklam. Ta strona może również zawierać pliki cookie innych firm. Jeśli nadal korzystasz z witryny, zakładamy, że akceptujesz bieżące ustawienia, ale możesz zmienić je w dowolnym momencie. Więcej informacji tutaj: Polityka prywatności